Algemene voorwaarden Frances van Mulken

Email: contact@francesvanmulken.nl
Website: www.francesvanmulken.nl

Artikel 1 – Definities
  1. Frances van Mulken : Boest Company B.V. gevestigd te Beek, KvK-nummer 91317096
  2. Klant: degene met wie Frances van Mulken een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Frances van Mulken en klant samen
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als prive-persoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door en namens Frances van Mulken.
  2. Frances van Mulken en de klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Frances van Mulken en de klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Prijzen
  1. Frances van Mulken hanteert prijzen in euro’s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten tenzij schriftelijk anders afgesproken.
  2. Frances van Mulken mag de prijzen van haar diensten en producten op haar website en in andere uitingen altijd wijzigen.
  3. Frances van Mulken en de klant spreken voor de dienstverlening een totaalbedrag af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  4. Frances van Mulken mag de prijzen aanpassen bij het verstrekken van een nieuwe overeenkomst.
  5. Frances van Mulken zal prijsaanpassingen meedelen aan de klant voorafgaand aan de ingang ervan.
  6. Een consument mag de overeenkomst met Frances van Mulken opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn
  1. Frances van Mulken hanteert vast prijsstellingen middels vooraf vastgestelde betalingstermijnen. De gehanteerde betalingstermijnen zijn:
    – volledig in 1 keer bij opdracht
    – in 12 termijnen vooraf per maand geïncasseerd
  2. De betalingstermijnen die Frances van Mulken hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Frances van Mulken aan de klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebrek hoeft te stellen.
  3. Frances van Mulken mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 – Gevolgen te late betaling
  1. Betaalt de klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Frances van Mulken de wekelijke rente per maand voor niet handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Frances van Mulken.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet op tijd betaald, mag Frances van Mulken de verplichtingen opschorten totdat de klant heeft betaald.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Frances van Mulken op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Frances van Mulken, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen zonder opgave van reden ongedaan maken.
  2. De bedenktijd is 14 dagen in lid 1, begint:
    – zodra de consument een overeenkomst tot levering van de dienst heeft gesloten
    – zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen.
  3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een email met dat onderwerp te sturen naar contact@francesvanmulken.nl.
Artikel 7 – Garantie
  1. Wanneer de klant en Frances van Mulken een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Frances van Mulken enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatverplichting.
Artikel 8 – Uitvoering van de overeenkomst
  1. Frances van Mulken voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. Frances van Mulken mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de klant.
  4. De klant moet ervoor zorgen dat Frances van Mulken op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de klant er niet voor dat Frances van Mulken tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant.
Artikel 9 – Informatieverstrekking door de klant
  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Frances van Mulken.
  2. De klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens, en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. Wanneer er voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Frances van Mulken de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Frances van Mulken redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.
Artikel 10 – Duur overeenkomst dienst
  1. De overeenkomst tussen Frances van Mulken en de klant voor en dienst wordt aangegaan voor de duur van 12 maanden, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.
  2. Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst beëindigd.
Artikel 11 – Opzeggen dienst voor bepaalde tijd
  1. De klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd niet eerder dan na 1 jaar opzeggen.
  2. Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar wordt de overeenkomst automatisch beëindigd.
  3. Frances van Mulken is te allen tijd gerechtigd de overeenkomst te ontbinden als de dienstverlening door de klant onmogelijk wordt gemaakt of er door toedoen van de klant hinder wordt ondervonden in een van de programma’s.
Artikel 12 – Vrijwaring
  1. De klant vrijwaart Frances van Mulken tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Frances van Mulken geleverde producten en/of diensten.
Artikel 13 – Klachten
  1. De klant moet een door Frances van Mulken geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de klant Frances van Mulken daarvan op de hoogte stellen binnen 1 week na het vaststellen van de tekortkoming.
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 weken na het vaststellen van de tekortkoming Frances van Mulken hiervan op de hoogte stellen.
  4. De klant geeft hierbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Frances van Mulken hierop gepast kan reageren.
  5. De klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen klant en Frances van Mulken.
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de klant niet eisen dat Frances van Mulken andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 14 – Ingebrekestelling
  1. De klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Frances van Mulken.
  2. De klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Frances van Mulken ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 15 – Aansprakelijkheid klant
  1. Wanneer Frances van Mulken een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 16 – Aansprakelijkheid Frances van Mulken
  1. Frances van Mulkens alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of roekeloosheid.
  2. Wanneer Frances van Mulken aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. Frances van Mulken is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer Frances van Mulken aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot een bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking geeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of op social media zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 17 – Vervaltermijn
  1. Elk recht van de klant op schadevergoeding van Frances van Mulken vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 18 – Ontbinding
  1. De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Frances van Mulken toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Frances van Mulken nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Frances van Mulken in verzuim is.
  3. Frances van Mulken mag de overeenkomst met de klant ongedaan maken, wanneer de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Frances van Mulken kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 19 – Overmacht
  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Frances van Mulken door de klant niet aan Frances van Mulken kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    – een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    – wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    – stroom-, elektriciteits-, internet-, computer- of telecomstoringen
    – computervirussen
    – stakingen
    – overheidsmaatregelen
    – vervoersproblemen
    – slechte weersomstandigheden
    – werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Frances van Mulken 1 of meer verplichtingen niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Frances van Mulken kan nakomen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de klant als Frances van Mulken de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
  5. Frances van Mulken hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer Frances van Mulken hiervan voordeel heeft.
Artikel 20 – Wijziging overeenkomst
  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om en gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de klant en Frances van Mulken de overeenkomst aanpassen.
Artikel 21 – Wijziging algemene voorwaarden
  1. Frances van Mulken mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Frances van Mulken altijd doorvoeren.
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Frances van Mulken zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 22 – Overgang van rechten
  1. De klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Frances van Mulken aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Frances van Mulken.
  2. Deze bepaling geldt als een beding van goederenrechtelijke werking zoals in artikel 4:83 lid 2 BW.
Artikel 23 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Frances van Mulken bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 24 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de klant en Frances van Mulken is Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Frances van Mulken is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de klant en Frances van Mulken, tenzij de wet iets anders bepaalt.